Vårat prov med plåttak över vallen har tillfälligtvis gått i stå. Den nuvarande konstruktionen klarade inte snötrycket och rasade ihop. (Inga ugglor rymde dock.)
Tills vi har fixat plåtarna med en stadigare konstruktion är det skjutförbud på plats 16-25. Vänligen respektera detta så att plåtarna inte tar mer skada än de redan fått.
Omkring 20 medlemmar hjälpte till att luckra upp vallen. Vi hade även Jojje från ESS och två medlemmar från STAR till hjälp. Det tog knappt två timmar. Då hann vi även montera plåtar över mittre facken som regnskydd. Det är ett experiment för att hålla tio banor öppna under vintern. På måndag kan vi förhoppningsvis få godkänt av polisen och börja skjuta igen. Håll koll på hemsidan.
Starkt jobbat av alla på plats hälsar och tackar ordföranden!
Polisens inspektion av vår skjutbana gick bra, men vi har fått tillfälligt skjutförbud tills vi har luckrat upp vallen! Så fort vi har löst det är bana 1-24 godkända för skytte som tidigare.
För att vi ska komma igång så fort som möjligt ber vi alla som kan att komma till Sanda nu på lördag kl 10. Ta med spadar och spett om ni har. Detta löser vi snabbt så att vi kan börja skjuta igen.
Bana 25 däremot kommer att vara stängd tills vallen har byggts ut en aning åt höger. Där behövs mer grus.
I övrigt tyckte inspektörerna att vi har en riktigt fin och trevlig bana.
Det gamla låset på målboden har gjort sitt. Det var inte så förtvivlat noga med koden längre, kunde man bara ställa in den approximativt så ramlade låset nästan i bitar. I dag kommer ett nytt lås att anbringas med ny fyrsiffrig kod. Koden kommer att mejlas ut till medlemmarna under kvällen.
Fredag 10 juni är bana 1-17 bokade av en klubbmedlem kl. 13:00 och 16:00. För de som vill skjuta på övriga banor gäller att följa kommandon från den bokade delens skjutledare.
Här följer ett meddelande från vår vördade ordförande:
Sällan har en ordförande känt sådan stolthet över sina engagerade medlemmar efter en städdag på banan. Från vall till röda målboden pågick en febril verksamhet med att laga, måla, städa och fixa med vår skjutbana. Nu har vi städad vall, nya målställ, rent i hallen och massvis med skräp som eldats upp.
Men framför allt har taket på vår hall äntligen fått ny plåt!
Särskilt roligt var det att se så många av våra nybörjare på plats.
Ett stort tack till alla er som var med hälsar Ordföranden
Skruvad kille
Första skruven i taket
Mera plåt
Inget mera dropp i nacken!
Målmålning
Finputsar vallen (skjut nu inte sönder den fina krattningen)
Vi ses väl på lördag och söndag på Sanda? Läs längre ned här om städdagarna. Samling kl 9:00 båda dagarna. Kommer du tidigare är det bara att ta itu med något som ser angeläget ut. Här är en lista på några av de saker som ska åtgärdas:
Fixa nytt tak på skjuthallen (överlägset viktigaste uppgiften, många händer kommer att behövas!)
Laga tavelställen
Snickra nya tavlor
Städa skjuthallen ordentligt
Skyffla upp grus på vallen (tenderar att rasa ner när man skjuter)
Drygt trettio skyttar samlades vid Sanda för att höra årsberättelsen och välja styrelse, men framför allt för att smaska i sig Adams delikata smörgåstårtor. Inte dumt att ha en kock i klubben! Tack Adam!
Protokollet kommer att finnas tillgängligt när det är justerat.