Se inbjudan längre ner!
Officiell start kl 9:00, men kom gärna tidigare, du hittar säkert på något själv att göra.
Se inbjudan längre ner!
Officiell start kl 9:00, men kom gärna tidigare, du hittar säkert på något själv att göra.
Du är välkommen till Sanda lördagen den 30 maj kl 9:00 för att hjälpa till med att hålla vår skjutbana funktionell och snygg. Skriv upp i din kalender redan nu!
Som vanligt blir det allehanda jobb och så småningom korvgrillning. Mer info kommer snart.
Som tidigare år av respekt för de i närområdet som önskar ha frid på långfredagen och för att koordinera med närliggande klubbar utlyser styrelsen skjutförbud på Sanda på långfredagen. Vänligen respektera detta!
Inom en snar framtid kommer koden till målbodens lås att bytas. Alla klubbmedlemmar kommer att få ett mejl med den nya koden någon vecka innan byte.
I relevans till detta, om ni stöter på någon som idkar skytte från gräsmattan, vänligen meddela detta till styrelsen. Vi vill inte riskera att förlora vårt tillstånd och stänga banan.
Banan är inte längre uthyrd den 20 september, det är bara att komma och träna som vanligt.
Ett meddelande från vår eminente ordförande:
Många av våra medlemmar ställde upp för att hjälpa till att hålla vår bana i fint skick, nu under söndagens städdag. Det snickrades nya måltavlor, vallen rensades från all växtlighet samt luckrades upp. Gräset blev klippt, målställen renoverades. Alla våra lånevapen för våra nybörjare fick också en rejäl rengöring. Den svarta penselfärgen räckte nästan för att fixa skjutplatserna, liksom vid målställen. Mycket blev gjort.
Vår trevliga banchef Tommy såg också ut att vara nöjd med allas vårt arbete.
Naturligtvis bjöds det även på precisionsgrillad korv i olika smaker och tillbehör – av vår grillmästare Niklas.
Som ordförande i vår skytteklubb skickar jag ett stort tack till alla som deltog och hjälpte till.
Hälsningar // ordföranden
PS. Klicka för större bilder





Det är dags igen att försköna vår skjutbana. Söndagen den 18 maj kl 9:00 behöver vi just din hjälp! Bra om du kommer kl 9:00, men om du måste komma senare så är du i alla fall välkommen.
Här är åter en lista över tänkbara åtgärder (om en del punkter ser ut att återkomma från förra året så finns det logiska förklaringar till det):
Som vanligt påminner vi om att det här är en av de aktiviteter som kan påvisa aktivitet i föreningen när det är dags för föreningsintyg. Ta gärna med loggboken för en notering och signatur!
Som tidigare år av respekt för de i närområdet som önskar ha frid på långfredagen och för att koordinera med närliggande klubbar utlyser styrelsen skjutförbud på Sanda på långfredagen. Vänligen respektera detta!
Ett meddelande från vår högt vördade ordförande:
Runt 25 medlemmar dök upp för att piffa upp vår gemensamma skjutbana den här varma och soliga lördagen. Den stora händelsen är att vår bod ”dansbanan” nu är riven – äntligen. Därtill är vallen skottad, målställen reparerade och skjuthallen inte bara sopad, utan även dammsugen. Självklart fixade vår grillmästare Niklas en fantastisk blandning av utsökt korv och goda tillbehör.
Tack alla!
Hälsar ordföranden
Klicka här för att titta på en filmsnutt med den spännande rivningen av dansbanan

